Affiliate marketing heeft de manier waarop merken contact maken met consumenten gevormd. Toch heeft de industrie te maken met een groeiende golf van negatief sentiment. Het is tijd om het verhaal te veranderen! Het is tijd voor de European Affiliate Awards. Dit initiatief van onze CEO Sjef Kerkhofs, samen met affiliatespecialist Robin Piet, omarmen we dan ook volledig. Vandaar dat Franke Media heeft besloten als founding partner de European Affiliate Awards te ondersteunen. Schrijf je vandaag nog in via https://affiliatemarketing-awards.com.
Hier het officiële persbericht:
European Affiliate Awards: erkenning en trots voor een miljardenindustrie
Affiliate marketing is een van de fundamenten van digitale marketing en een essentiële drijver achter de explosieve groei van e-commerce. De Europese affiliate marketingsector is jaarlijks goed voor een omzet van maar liefst €7 miljard en genereert 15% van alle online verkoopinkomsten. Toch krijgt deze impactvolle discipline vaak niet de waardering die het verdient. Daar willen Robin Piet en Sjef Kerkhofs verandering in brengen met de European Affiliate Awards, een nieuw initiatief dat dit jaar zijn eerste editie beleeft.
Een sector met impact, maar weinig erkenning
Sjef Kerkhofs, CEO van Franke Media (eigendom van Waterland Private Equity) en voormalig directeur van digital agency Positive, constateerde na zes maanden in de affiliate-industrie een opvallend contrast: “De passie en expertise binnen deze sector zijn ongeëvenaard. Van netwerken en softwareleveranciers tot merken en publishers, de impact van affiliate marketing op e-commerce is enorm. Toch is er binnen de marketingwereld weinig trots en waardering, terwijl andere disciplines zichzelf continu op een voetstuk plaatsen. Sterker nog, affiliate marketing wordt vaak met argwaan bekeken, zoals vorig jaar bleek uit een artikel in de Volkskrant of duistere licht wat momenteel schijnt op Honey. Met de European Affiliate Awards willen we deze negatieve perceptie doorbreken en de trots in onze industrie terugbrengen.”
Een platform voor blijvende waardering
Het initiatief richt zich niet alleen op een eenmalige viering, maar op het creëren van een blijvend platform dat waardering en erkenning centraal stelt. “Het draait om meer dan een awardshow,” benadrukt mede-initiatiefnemer Robin Piet, affiliate marketing professional en momenteel business development manager bij een agency. “We willen de professionals die we in het zonnetje zetten een platform bieden waarmee ze zich het hele jaar door kunnen profileren. Van digitale erkenning tot fysieke waardering: de European Affiliate Awards moet de trots en reputatie van onze sector versterken.”
Een Europees podium
Naast een sterke digitale footprint zal de European Affiliate Awards jaarlijks een fysiek evenement organiseren in een Europese hoofdstad. “We willen affiliate marketing verbinden met de grootste innovatiehubs van Europa,” legt Robin uit. “De eerste editie vindt plaats in Amsterdam. Daarna reizen we verder naar steden als Berlijn, Parijs en Barcelona, zodat het echt een Europees podium wordt. Onze awardshow zal compact, kwalitatief en inspirerend zijn – geen urenlange ceremonies, maar een krachtige viering van de beste prestaties in de branche.”
Een vliegende start
Het initiatief heeft al veel positieve reacties uit de industrie ontvangen. “De energie en het enthousiasme vanuit ons netwerk hebben ons overtuigd om dit idee door te zetten,” vertelt Sjef. “De huisstijl is ontwikkeld, de website is live en we staan open voor partners die samen met ons willen bouwen aan dit platform. Dit is het moment om de spotlight te richten op een branche die dat meer dan verdient.”
Geïnteresseerde partijen – van mediapartners en sponsoren tot juryleden en professionals – kunnen zich aanmelden via https://affiliatemarketing-awards.com om op de hoogte te blijven of deel te nemen aan dit unieke initiatief.